onsdag 18 april 2012

Good news

Tjenare Johan här
Kakan vi gjorde idag vart riktigt lyckad så det kommer bli fler sånna framöver då jag börjar min deff nästa vecka. Receptet har vi hittat på Gustaf Ollas blogg. Ska nog prova hans "proteinfluff" någon gång nästa vecka också.
Blir prefekt att börja deffa nästa vecka för jag jobbar kvällsskiftet. Då hinner jag ut och gå på morgonen samt till och från jobbet. Så får Simon en powerwalkkompis också =)

När vi hade goofikat hos mig drog vi ner till Simon för att fylla på med lite middag innan gympasset.
Har egentligen vilodag idag men jag ska ner till Emma i Stockholm i helgen så kör på fram tills fredag så kanske de blir någon springtur där nere iaf.

Rygg & Biceps stog på tur idag
Började som vanligt med Chins. Fick iväg 20 reps på första setet, lite missnöjd, hade siktat in mig på att göra över tjugo men de får bli nästa vecka. Körde 4 set totalt.
3 set stående Hantelrodd
3 set Kabelrodd
3 set Breeeeda latsdrag bakom huvudet
Över till biceps
3 set Curl med stång
3 set Hammercurls
3 set i CC med handtag från varje sida


Som ni ser har vi updaterat utseendet lite med fina bilder och loggor. Jag har nämligen blivit sponsrad av
MM-Sports =) Känns super bra och motiverande som bara den. Detta kan ju inte bli bättre känns de som =)







Vilken tur att jag är sånt pro i PS, jag och johan har pillat med designen lite nu på slutet..
Hel nöjd om jag får säga själv, lär väl säkert komma fler ideér framöver också!

Hur som helst så körde jag axlar och mage idag, vart högreps och intensivt och focus på framsida axlar!
3set stående militärpress
3set front dumbell raise
3set sittande militärpress i smith
3set dumbell raise (focus på delta)
3set bakre delta (på film)

avslutade med att köra mage, 3set sidolyft,situps och massa annat typ plankan, johan duschade så passade på att köra igenom mage lite extra!

Känns riktigt bra med formen just nu, man märker att fettet börja sina och musklerna kryper fram mer och mer hur jävla bra som helst !

Ska ju vara med i SIC (Summer is coming) som aldrigvila.se håller i och då är det "mest deffad" från att man tar formbild till 30e maj tror jag det va.. så hoppas man har en chans iaf!

Fortsätter som vanligt med 2 mål om dagen, laddar rejält innan och efter för att få ut så mycket av min träning som möjligt, laddar med kolhydrater efter träningen så jag verkligen är laddad under sömnen för morgondagen och tar skapligt mål nåra timmar innan träning så man har lite energi och ork!

Vanlig frukost brukar vara havregryns gröt , X antal ägg och 2 grova mackor med leverpastej på, sen äter jag inge mer förens efter träningen om vi inte tränar jätte sent dvs som idag tränade vi 6 då äter jag frukost sen äter jag ett mål innan träning och sen oftast proteinshake efter sen får det va!

Har kört såhär nu i 6 månader ca och ja det har ju funkar hur bra som helst :)
Utöver det är det en del löpning och konditions träning på gymmet, kör intensivt och hög reps med lagom vikt på det mesta.
Powerwalks på morgonen innan frukost är guld värt, det är så sjukt skönt att vakna till verkligen och få frisk luft direkt på morgonen, dricker inte så mkt kaffe då jag blir dålig i magen av det om jag inte ätit riktigt en stund innan!

Får se vad morgon dagen bjuder på nu ska jag iaf sova!

ni får ha det så bra så hörs vi imorgon!





3 kommentarer:

  1. Hejsan Johan och Simon! :D
    Kollade på lite chin ups, blev nyfiken på att höra vad du väger Johan? =)
    Kämpa på grabbar!

    // Gegge EC07

    SvaraRadera
  2. Tja gegge :D Hur fan är läget?
    (simon som skriver)
    Tror att johan i dagsläget väger ca 86kg något?
    Självklart! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det rullar på, jobbar och bor i Borlänge nu för tiden =)
      Aha! Blev lite pepp på att träna när jag kika på er biffar :D
      När jag gick i högstadiet tränade jag som en idiot på chin ups, fast med händerna vända åt andra hållet (pull ups?), vill minnas att jag kunde göra lite drygt 40st som mest 8) Men då vägde jag väl typ 60kg bara xD
      Ha det gött hörni! :D

      Radera