onsdag 23 maj 2012

Ursäkta för lathet men bättring på G!

Godkväll, Simon här och delar med mig av lite smått och gott!
Va ett tag sen jag skrev så vi skriver väl lite då!

Börjat jobba sen 3 veckor tillbaka så det känns riktigt skönt, kommit igång med maten och fått in nya rutiner vilket innebär att jag går upp 5.30-6.00, fixar kaffe, ägg och packar lite sen 6.20 kommer Johan och möter mig utanför mig och så går vi i rask takt ca 35-40 min innan jag är framme, blir en shake när jag väl är där med extra mycket vatten då vädret tar kål på en när man är utomhus i 3 lager kläder och sliter (kalk och svett reagerar kemiskt och man kan få brännskador, därav massa kläder), frukost 09.00 består av antingen matlåda eller gröt, matlådan innehåller ca 400g keso och sen kött beroende på vad som lagas, 13:00 är det lunch då brukar jag äta gröten eftersom jag står mig längst på den och brukar äta ca 2-3 ägg till 2dl gröt med mjölk och kanel, sen en banan och ett äpple till det..

16.00 slutar jag för dagen och det blir powerwalk till Johan och sen hem till mig för att ta pwo, går direkt till gymmet så vi är där till ca 17:00 sen kör vi i ca 2h så är hemma igen 19:20 ungefär...
Tar en shake och sen är det bra för min del!

Alltså blir det 2 mål om dagen, jag känner att min kropp reagerar otroligt bra med det jag äter och stoppar i mig, har otroligt med energi fast jag inte äter så mkt och orkar prestera på både jobb och gymmet vilket är mina prioriteringar just nu!

Dagens pass vart nedre delen av bröstet och mage.
7set bänkpress, 3tunga 4lättare. Har börjat kört bredare grepp i hopp om att få lite bredare muskulatur
3set decline hantelpress 2tunga 1lätt (sätter fötterna på bänken och trycker upp rumpan, kräver lite balans!
3set hantelflies focus på nedre delen körde ganska lätt och många reps för att verkligen känna kontakten och få lite drag i tuttarna!
körde även 3 set dips 2 tunga och 1 på KV hade 21kg hantel i dom tyngre och fick av 2x6 iaf vilket är helt okej då jag va rätt slut redan!

Avslutade med lite random övningar mage, sidolyft med hantel, situps med dyn och statiskt, sänka benen och röven sakta medans man har övre ryggen mot dynan och håller emot allt man orkar, sen drog jag lite i repet i cabelcrossen sittandes ner mot marken, fick nästan kramp i magen då jag körde utan vila och bara köttade på, härlig känsla när man kollar i spegeln efter magövningarna och verkligen ser hur rutorna kommer fram mer å mer!


Har vägt ca 85kg i 2 veckor nu och känner att jag får fram mer och mer definition och fett försvinner, dock när fett försvinner blir det mer hud och har man vägt lite innan som jag har så blir det mycket hud över.. men jag antar att om huden en gång kunnat tänjts ut så kommer det åka tillbaka med tiden, kommer bli mycket kondition och "fitness" träning i sommar då jag älskar att träna utomhus!

Idag landa vågen på 83kg och jag väger mig varje gång innan jag gymmar dvs efter båda och ända mat intagen jag tar, vilken skön känsla att man inte tappar på gymmet men sjunker i vikt, vet inte om jag vill gå ner mer i vikt som det ser ut nu men 80kg där får det fanimej va stopp!

Upplägget i träningen har ändrats lite nu på sistånde, prio på mage och undre delen bröst samt ben men ben går segt iaf nu när jag börjat gått på morgonen...
Sämst springskor som är för små och ger skavsår, benhinnorna svider.. Jag gnäller mycket men gör det jag ska och måste ändå!

Har man inte pengar får kroppen lida?
Hur som haver har jag inhandlat mitt första linne som jag kan använda och faktiskt trivs att se mig själv i !


Rundar av med en bild och säger på återseende har lite saker att fixa, lägenheten ser förövrigt ut som jag vet inte vad så lär ta tag i städning och lite "mansgöra"

1 vecka till SiC, FANVALÄTT!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar