fredag 16 mars 2012

Mix it up !

Simon här idag då johan har fullt upp som vanligt!
Vaknade av strålande sol ute, mer sånt för det är det bästa som finns verkligen!
Längtar så sjukt till sommaren nu eller ja iaf varmare väder så man verkligen kan ta tag i utomhus träningen!

Dagens upplägg var bröst och mage för min del, Johan körde bröst och rygg!

Började med bänkpress där jag körde på 70 och Johan 80kg
4set, 10reps ca, lugna och fina med bra kontakt ganska bra tempo (lite vila) vart helt slut!
Hantelpress stod på tur, där jag tryckte ur mig på 26kg rejält gav mig inte fast jag visste jag inte skulle orka en sista men gav mig fan på att den skulle upp så vart 9-9-8 för mig. 


Johan körde sne hantelpress också på 26kg ingen aning på reps men antar liknande 8-10 något!

Provade en annan variant i cabel crossen som vi såg på Aldrigvila.se, där man verkligen fokuserar på att trycka ihop nederdelen av bröstet och inte kör flies utan mer drar ist för att trycka, svårt att förklara visar på film också!




Johan gick över och körde rygg, 3set viktade chins, kv+21kg vart 7-8-7 tror jag, riktigt starkt jobbat!
Sen körde han dropset i latsdrag siktade på 8reps på varje vikt, körde 85-70-60 3set! 
Sen luktade han så mycket svett så han gick å duscha!

Jag körde sne bänk press fast med röven i luften alltså inte övre untan undre bröst!
Körde 3set i smithmaskinen 60 och 70kg vart 10-12 reps, dryg övning för när man tar slut har man ingen kraft kvar att hälpa till med utan det är verkligen slut!
Rundade av med att köra armhävningar fick iväg kanske 20st sen var man då helt färdig i tuttarna!
Väger idag ca 88-90kg vet inte riktigt hur Toka rättviks våg fungerar men pendlar lite :)

Avslutade att köra mage medans Johan duschade! körde lite random övningar sida mage, övre och nedre sen var det tack och hej, johan åkte hem och rakade sig då han såg förjävlig ut och sen iväg till jobbet...

Nu ska jag ut i solen med musik och springskorna en vända innan lunch, sen avnjuts det tacos till kvällen, mys!!

Hoppas alla får en trevlig helg, johan åker till sälen och dricker prit över helgen medans jag stannar hemma och kör dubbelt så hårt så han blir lite avis haha! :D

Over n out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar