måndag 4 juni 2012

Allt funkar och känns bra!

Tjenare, Simon här och skriver av mig lite efter ett riktigt hårt gympass med några kompisar från jobbet!
Kör på som vanligt med att gå till och från jobbet, ingen frukost innan och äter lite mer kolhydrater till frukost vid 9 och lunch vid 13, går sen till gymmet och idag tränade jag med som sagt några från jobbet!

Nu ska jag inte säga att jag är någon personlig tränare eller så men att få ta med folk som inte tränat så mycket eller så ger mig en sån boost på gymmet, att få hjälpa till och ge tips och pusha dom till deras gräns som dom aldrig varit vid förut!
Helt sjukt vad energi och kraft det ger mig!
Idag körde vi övre bröst och axlar med mage som finnish!

Upplägget var att köra intensivt och försöka lära ut så mycket knep och tips jag kan och försöka finslipa tekniker i många övningar, otroligt nog så var dom riktigt duktiga och fick in teknik och lyssnade riktigt bra!

Körde först lite uppvärmning på lite lätta vikter i snebänk (smith), sen dundrade vi av 3 set var i snebänken jag körde i vanligt medans dom körde i smithen då dom tyckte det kändes riktigt vingligt och konstigt och det förstår jag, snedbänk utan smith är riktigt svårt!

Körde
Snedbänk 3x14 x 60kg
Hantelpress (axlar) 3x10-12 x 23.5kg
Hantelflies incline 1x12x18kg 2x16x16kg
Millitärpress i smith, utan ryggstöd alternerande bakom framför varannan (mjölksyra övning fyfan)
Här kör man varannan framför och bakom alltså 20 reps totalt per set, körde 4set här också vikterna varierade då man vart så satans trött men va uppe på först 40kg sen 2 på 30kg sen sista settet på 25kg eller något..
Stående baksida/utsida axlar med hantlar (delta), 3x14-16 x 12kg rå styrka upp sen stanna uppe och håll emot på vägen ner, det bränner så sjukt mycket på dom 4 sista repsen!
Sista innan mage fick bli sne hantel (bröst) press körde 2 tunga set och 1 lättare, 2x8 x 26kg sen 1x12 x 23.5.kg!

Dags för mage, efter som vi va 4pers så fixade jag fram 4 övningar som vi körde som stationer och roterade 2set på alla övningar och körde till maxrep, samt 10 armhävningar emellan varje övn och ingen vila!
Vi var svettiga och helt slut men jävlar vad bra vi kämpade, imorgon kör vi på stenhårt igen med undersida bröst och triceps får det bli..

Dagens mål ligger i att utveckla formen som jag har just nu, öka i volym och fylla ut den hud som inte gör någon nytta alls och sen styrkan därefter!
Eftersom min kropp verkar reagera så positivt på träning och kost i och med att jag blivit så mkt starkare under SIC (stenhård deff) så hoppas jag kunna öka ännu mer nu när jag ökar kolhydrats intaget och även äter en gnutta efter gymmet!

Musik gör livet så mycket enklare!
In flames, Burden of a Day, The Red Jumpsuit Apparatus !
fan va lätt...


Lite jämförelse bilder, Vänster är bilder från form i Sent April!
Höger är SIC formbilder tagna 31 Maj :) 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar