tisdag 20 mars 2012

Jeffla skit

Johan här med en liten miniupdate och tråkiga nyheter.
Imorse när jag vakna så var jag slemmig i halsen och hade ont i bihålorna, tänkte först inte ens gå till jobbet men så tänker man jämt ändå aaaahahaha. Så idag blir det ingen träning för min del utan får ta i tu med städning, tvättning & matlagning istället som man kan knappt hinner annars.
Har gjort en "kureringsgrogg" som förhoppningsvis ska göra mig frisk, som görs på följande vis:
Hacka färsk ingefära och lägg i en tekopp med kokande vatten låt stå i typ 5 min tillsätt färsk citron och honung. Det är både skit gott och har hört att det ska hjälpa vid ont i halsen.
Kan dela med mig utav ett middagstips också.

Kycklinggryta
1 kg kycklingfilé
2 st burkar cocosmjölk
1st hönsbuljong
2 st paprikor
1-2 dl cashewnötter
1/2-1 msk sambal oelek
2-4 msk mango chutney

Stek kycklingen, häll i cocosmjölken och resten av ingredienserna. Alla måtten är ju på ett ungefär men de är bara att prova sig fram tills de blir gött. Jag föredrar ris till denna rätt.
Hoppas jag blir frisk så jag slipper gå hemma och vara restless imorgon :)

Hade fint WÖÖJ

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar