måndag 26 mars 2012

Pumpade ben

Tjena Johan här med en liten update.
Vart lite ändrade planer idag eftersom jag fick lov att ta kvällsskiftet iställe för morgon som jag jobbar resten av veckan. Så drog iväg till gymmet själv imorse och körde väldigt intensivt ben & mage.
Provade ett nytt träningssätt som kallas TUT - Time under tension. Såg att gustafollas.com hade kört ett sånt benpass för någon vecka sen så ville prova hur de känndes. Man kör 60 sek vila mellan seten, och övningar kör man på så vis att man har lite lättare vikter och man går inte ändå ut till utgångsläget på varje rep utan vänder precis innan utgångsläget så att muskeln är i  konstant spänning.
Jag hann köra allt på en timme. Har inte koll på hur tungt ja körde på allt så skriver bara ut set å reps.
Värmde på bensparken 2 set
Vadpress
6 set x 15 reps
Benpress
5 set x 15 reps
Lårcurl
5 set 10 reps
Benspark
5 set 12 reps
Stående vadpress i smithen
4 set 25 reps
Fick sjukt bra pump i benen. Sedan körde jag mage
Crunch på boll
3 set till fail
Sedan 3 set när man ligger på en bänk och kör upp och ner med raka ben, ni fattar säkert vad jag menar.
3 set med "åttan" & "cykeln" tror att simon har förklarat hur vi kör denna övning i något tidigare inlägg.
Nu har jag nyss ätit lunch och ska snart åka och jobba. Hade de bra så hörs vi imorn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar