onsdag 7 mars 2012

Kost & Monster Triceps

Tjenare, idag tänkte jag Johan berätta lite kort om min kost och videoblogga dagens SJUKA tricepspass.

Om vi börjar med när jag äter så beror de lite på hur jag jobbar. I och med att jag går 2 shift så blir det lite olika tider men försöker äta lika många ggr per dag ändå.
T.ex den här veckan stiger jag upp 04.00 då äter jag fibergröt med äpple & kanel
börjar jobbet 05.00
kl 07.00 är de rast då äter jag en halv kvargburk blandat med yoghurt och müsli som jag häller i extra pumpakärnor i & ett ägg, får såklart inte glömma kaffet! utan de skulle inte sverige överleva
09.00 Tar jag en gainer
11.00 äter jag lunch
14.00 Slutar jag & drar och tränar. Kommer väl hem mellan fyra och fem, då ställer jag mig å lagar mat så äter middag närmare 18.00. Sen på kvällen brukar de bli ägg & macka.
Jag tycker det funkar bra med dom mellanrummen mellan måltiderna. För jag måste verkligen äta på varje rast också då jag har hög ämnesomsättning så jag blir hungrig fort.
Försöker att köpa så lite halv/helfabrikat som möjligt, kan väl hända någon gång ibland, men ytterst sällan. Om man tycker de suger att stå och laga mat hela tiden kan man ju alltid laga tillsammans med en kompis, blir genast mycket roligare :) (om man är 4ever alone som jag & Simon är vill säga).

Kosttillskotten Jag tar just nu är Animal M-stak & Jack3d 30 min innan träning och efter tar jag Gainer Pro.
Tycker inte M-stak har hjälp speciellt mycket, när jag började med de har jag kört stenhårt på träningen men även med kosten. Så om jag blivit starkare så är det nog mest beroende på att jag "skärpt" till mig.
Ny beställning kommer inom kort att göras får se vad de blir då.

Dagens triceps pass var sjukt jobbigt men roligt.
Började med att värma upp lite med smal bänkpress väldigt lätt resten av passet kan ni få i 1080, varsågoda





Sen körde vi även:
Okänd övning som vi glömde filma men de är som pulldowns fast med rep och istället för att pressa neråt kör man uppåt bakom ryggen, sjukt jobbig övning.
Pulldowns i cablecross
Sittande dips +25 kg för att spätta ur de sista

Många kanske tänker fan va jobbigt men jag säger ba:

FAN VA LÄTT





3 kommentarer:

  1. Ser ut som du har väldigt bra kostvana, bra att dra ner på halvfabrikaten. Du kanske glömde bara men hur går det med frukten, bären?! Du skulle ju kunna köra frysta bär typ hallon/blåbär/lingon/granatäpple i gröten så slipper du sockret i äppelmoset men du får många vitaminer/mineraler som förmodligen är bra, har inget belägg just nu men du fattar nog haha! Kan också tipsa om att köra pumpafrön/solrosfrön i gröten så får du i dig bra fetter och protein så håller du dig mät längre :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Äter 2 frukter om dan och äpple på gröten inte äppelmos. Har även linfrön i gröten :)

      Radera
  2. Haha fan läste fel! Linfrön är ju bra!

    SvaraRadera