måndag 5 mars 2012

Spätta Tuttar

Tjena, Johan här.
Dagens träning fick jag tillbringa själv då Simon var och schtekte i Borlänge men så småningom kom till gymmet i slutet av mitt pass.
Provade att köra lite annorlunda på bänk och snebänk idag efter att ha kollat och inspirerats av Mikael på aldrigvila.se. Man kör sakta ner ca 4 sekunder och sen pressa så mycket man kan upp. Blir typ som läggningar förutom att man aldrig stannar men tar säkert lika bra. Vart sjukt mycket jobbigare, något jag kan rekommendera. Mitt motto är att man ska köra alla övningar riktigt och strikt, ser så många som på t.ex bänkpress kör sakta kanske halva vägen ner sen bara släpper och "studsar" stången över bröstet. Så satsa på att köra lika sakta ner som upp eller saktare ner å och pressa mycket de går på vägen upp.

Dagens Pass:
Bänkpress
3 set 8 reps på 70 kg
Snebänk med skivstång
3 set 8 reps på 50 kg
Snebänk Flies
3 set 10 reps 18,5 kg
Flies i Cablecross 
Här körde jag först nerifrån och uppåt så det tar på övre sida bröst sedan uppifrån och ner direkt in på.
3 set 8 reps 18 kg uppåt och 3 set 8 reps 28 kg neråt

Avslutade med lite dips fast det inte hör till bröstpasset men hade lite extra att ge kännde jag.
3 set 6 reps JohanT+26kg

Kommer lägga upp film på hela passen framöver, lite svårt att förklara vissa övningar med ord då jag inte är något geni på att skriva hah.

Fan va lätt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar