fredag 11 maj 2012

Helg i vanlig ordning!

Tonfisk, tonfisk och lite tonfisk?
Tja.. Simon här!
Idag har varit en riktigt skön dag, sprang iväg till gymmet direkt efter jag slutat jobbet med PWO och BCAA i högsta hugg!
Med musik spelandes i lurarna och regnet pissandes i ansiktet gick jag en vända till gymmet och körde en rejäl genomkörar i bröst och mage!

Just idag har jag sån sjuk energi och är så otroligt peppad och laddad... Antar att det är för att resultaten som kommer i och med min deff inför SiC och att man trivs på jobbet och med vardagen (som inte består av så mkt annat än träna, mat och sova)..
Ådror börjar även dyka upp här och var, och magrutorna tar sig allt mer och mer vilket är super!

Gårdagen bjöd på en "vilodag" det är svårt att slita sig men körde 1h cardio iaf och lite powerwalk hem haha !

Sitter just nu och mumsar i mig en burk lätt keso och 1 och ½ tonfisk burk, toppade det med en matsked boston gurka (fanvagott) och kokade mig 2 ägg, sipprade även på en whey100 mint choklad på vägen hem från gymmet, tog en rejäl omväg i spöregnet då det absolut bästa som finns är regn, sån härlig frisk luft och på gränsen till att frysa helt underbart!
Gick i kanske 50minuter och jag kände att jag kunnat fortsatt hela kvällen!
Började med att värma med lite lätt bänk i smithen då vanliga bänken va upptagen.. och den va upptagen ett tag till så körde bänk i smithen istället..

Vart 10 set totalt i smithen, körde 5 vanlig bänk och 5 snebänk med motlut alltså under delen av bröstet!
Bänk : 
1x20x40 (värmning)
1x12x70
1x4x100
1x2x110
1x1x120 (pb)
Decline(motlut) Bänk:
1x10x50
2x8x80
1x8x90
1x5x100

4set sne hantel press (incline)
4set sne hantel flies (incline)
3set hantelpress
3set viktade armhävningar +15kg

Gick sen över och körde mage, vart sidolyft, situps (3x10 dynamiskt, 3x10s statiskt)
drog sen i övre repet i cabelcrossen mot marken och höll kvar 5s sen excentriskt 4s, sista övn vart benen upp i luften händer bakom huvudet liggandes på en bänk och resa rygg, rumpa och ben i luften sen sakta ner och försöka nudda med rumpan sist i bänken (svider rejält i övre magen)

Körde 2 set av allt :)

Väl hemma nu så känner jag att jag bara vill somna in, är helt slut efter veckan som varit, mycket träning och jobb och lite tid över till annat, antar att man får ta tag i lite saker nu i helgen, men idag är det slappdag :)

Här har ni även en schysst bild att pimpa telefonen med!
Tagen från Aldrigvila.se ett tips är att kika där finns flera snygga bakgrunds bilder!





Overnout, Simon och ha en trevlig helg allesammans!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar