torsdag 10 maj 2012

LaddaD

Tjenare en proppmätt Johan här
I brist på annat gör jag ett kort inlägg om min matbit jag nyss åt.
Våran kompis Simon O kommer hem idag från traktjobb så vi tränar lite senare idag, kring sextiden.
Därför har jag nyss ätit ett lass med lax, lite potatismos och kvargsås. Laddar inför kvällens bröst & triceps.

Började med maten direkt jag kom hem från jobbet och PWn. Hade fått en stor lax av min snälla mor som jag kuttat upp i bitar och fryst in så tog upp en sån idag. Funderade medans jag var ute och och gick vad jag skulle göra med den. Så fick jag idén att marinera den med en lime & chili marinad.
Vart helt okej, dock inte så mycket smak men anar att chilin hade legat lite länge i kylskåpet. Men med moset och kvargsåsen till var de super gott.

Marinaden är super enkel att göra bara ta lite olja, pressad lime, röd chili, salt och peppar och blanda i ett litet glas sen hälla över laxen och kö in i ugnen i typ 15 min elle nå beroende på hur stor laxbit ni har.

Kvargsåsen gjorde jag på lättkvarg lite lite lätt yoghurt rödlök, pressad lime, gräslök, dill, salt och peppar.
Bara att blanda ihop allt i en skål ååååå BAM har man skit god kall sås till fisk.

Förövrigt såg jag att dom har satt tider för fitnessfive nu. Jag som ska tävla på fredagen i Södertälje börjar de kl 14.00 för. Och skulle hålla på till 19.00 står de. Men jag antar att invägningen är tidigare på förmiddagen så man slipper äta något innan invägning. Så sjukt taggad inför detta alltså. Bara 3 veckor kvar nu.
Så vi fortsätter med deff ett tag till så får man se sen vad de blir efter tävlingen, men de lutar åt att börja bygga.


Update kommer förhoppningsvis senare ikväll också hade gött tills dess. Höj

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar