onsdag 2 maj 2012

ValborgsCardio

Hej å hå Johan som sitter å skriver lite.
I måndags (valborg) åkte jag till Stockholm direkt efter jobbet. Vi åkte ner ett gäng för att gå på ett rave som heter MondayBar. Dom brukar annars köra båtcruisar med musik inriktad mot de lite hårdare stilararna inom elektronisk dansmusik. Jag lyssnar mest på hardstyle som är helt grymmt. Sjukt bra drag och taggande.
Var helt nykter såklart, men det var sjuukt skoj ändå, så jäkla länge sen man var iväg på någon riktigt fest.
Vi är ett gäng som brukar åka ner till Holland och gå på stora arenarave, tex Qlimax.
Taggade till med 2 st celsius innan vi drog ut på klubben. Ett skapligt cardiopass om man säger så.
Stå och hoppa i 3-4 h till hardstyle. Slänger upp en kort film från festen i måndags.


Kom hem från sthlm igår eftermiddag, då drog jag direkt till gymmet där Simon och Jesper var fullt uppe i ett bröstpass.
Jag var rätt så jävla trött efter att bara ha sovit cirkus 4 timmar de 2 föregående dygnen. 
Kom inte i säng förens halv sex på tisdagsmorgonen för att han som vi hade förfestat hos innan (där jag parkerat bilen och lämnat nycklarna i hans lägenhet) hade blivit utslängd från stället vi var på och gått hem och deckat. Så vi försökte få tag på han i typ 2 timmar efter ravet var slut.
Men men nog om gnäll & grin. Körde iaf övre rygg och biceps igår.
Började med 4 set chins
3 set hantelrodd
4 set breda latsdrag
3 set bicepscurl
3 set softmancurls
3 set hammercurls
Sen åkte ja hem, åt och gick och la mig tidigt då jag skulle upp fyra imorse.

Vart promenad imorse till jobbet. Mycket tungt att gå upp men sen när man kom ut och frisk luft gicke fint.
Efter jobbet började jag direkt med maten som idag vart grillad fläskytterfilé med klyftpotatis och kvargtsatsiki. Åt inte då utan tog de efter träningen med Simon.
Vart ett riktigt skönt benpass med mycket sköna böjar, utfall samt benspark & lårcurl.
Nu har man smällt i sig massa god mat och ska ta något litet till nu innan jag går och lägger mig. 


Går förövrigt riktigt bra med just benträningen, eftersom de är dem jag ligger sämst till med inför F5 så de är verkligen prio ett. Formen känns riktig bra annars också och deffen börjar ge sina spår.
Man börjar se lite nya "formsvackor" på kroppen hahahaha roligt skämt va.
Ne nu börjar klockan bli mycket så goodnight hare fint! :) 





Simon här, hoppar in och fyller i lite jag också! :)

Som johan skrev tidigare körde jag och jesper bröst när johan kom men fick fortsätta själv då jesper börjat fått ont i axeln speciellt efter bänkpressen, så fick fortsätta med bröst själv medans johan körde rygg/biceps..

Hade som vanligt bra med ork och lyckades trycka upp 3x8 på 80kg och en 4a på 90kg  (6e setet) så det får räknas som godkänt tycker jag!
Känner att jag börjar bli starkare iaf även om jag fortfarande deffar riktigt hårt men nu har jag börjat jobba så då kommer man in i bättre rytmer och bättre planering, kommer köra lunch vid 1 på jobbet kommer innehålla 2 ägg, halv burk keso (250g) och den mat som lagas dock utan kolhydrater då jag har keso till istället, till det även en bodyscience diet fuel shake med 2 matskedar lättkvarg ut blandat med vatten och mjölk 50/50, ca 1dl proteinpulver av smaken choklad mandel! Sen slutar jag 16:00 så tar bilen hem genast och tar pwo / amino och sen går jag till gymmet, denna rutin kommer köras fram till 30e maj minst! 

Innan det äter jag frukost 05:30 när jag går upp den består av ägg, protein gröt och en macka, sen är det frukost på jobbet 9 då är det ett äpple, halv burk kvarg, gröt och ägg som gäller..

Dagens träning efter att det sett ut som ovan gick över förväntan, helt otroligt vad bra benpass, inte haft ett sånt här bra på länge!
Har tidigare kört knäböj på ynka 80 och bränt av 8 reps kanske 9-10 aldrig provat tex 100kg...
gjorde 5set knäböj 1x10x60 (uppvärmning efter lite upphopp och pw till gymmet) 1x10x80, 1x6x100, 1x5x100kg sen körde jag en 8a eller en 9a på 90kg sista woho :D

Över till utfall som jag hatar, men gick väl helt okej med tanke på att jag får ont i röven bara efter första settet körde 3x10x40kg (stång) sen körde vi som på filmen ovan 3set benspark och lårcurl direkt efter.
Provat i bensparken som ni ser att jag kör ända upp sen håller jag emot och trycker upp den igen 
och sen ganska sakta tillbaka och satan vad det tar om detta ger bättre resultat än som jag kört innan så kommer det fortsättas såhär!
Avslutade med att köra 2x30 upphopp så fort jag bara kunde helt mör i benen när jag gick hem sen..
Nu får det vara nog för idag, imorgon är en ny dag med nya pb´n att sätta och förmodligen ett bra axelpass med lite mage som finnish!


Over n out, fanvalätt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar