fredag 6 april 2012

Biceps --> utgång!

Upp och hoppa i morse, pigg som en ? nej jag va fan inte pigg alls...
Första passet på länge som kändes trögt, kan bero på dåligt med sömn och mycket löpning/kondition dom senaste dagarna, har för övrigt slarvat med kosten och inte ätit som jag ska utan ätit för lite..
Går nästan runt konstant hungrig men jag tror att om jag äter vid rätt tillfällen och ändå äter rätt mängder av det jag behöver få i mig så ska det inte va några problem!

Idag var det biceps som stod på tur, brukar normalt köra ganska tungt på biceps och köra 6-8 reps men idag vart det lättare vikter och 12-20reps på det mesta.. skönt med lite extra pump och tryck i armarna idag!

Värmde lite med lätta hantlar och vevade på några gånger så man fick upp pulsen lite..
Drog igång direkt med 3x12x16kg sittande softman curls (låser axeln genom att vända armarna utåt så man gör "no money curls" som vi kallar det) för maximal kontakt i biceps och utan hjälp från axlar och underarmar!
3x14x16kg No money curls
3x12x30kg Rakstång curls
3x20x21kg hammercurls
körde 21an med z-stång fast körde 36an ist med lättare vikt och körde riktigt strikt! 3set där med på 20kg ca
avslutade med lite pullups till fail sen tog jag en promenad hem (omväg då vädret va riktigt skönt också)

Nu blire shake och ev powerwalk sen hem och äta sig lite och förbereda sig för kvällens ugång, nyktert såklart..

Tat lugnt ikväll så ni orkar träna imorgon också!

fanvalätt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar