torsdag 3 maj 2012

Imorgon är det fredag!!

Gokväll alla glada Johan här
Har nyss smällt i mig lite mat efter dagens bänk och axelpass. Har varit en toppendag rakt igenom.
Cardion funkar super bra nu när man fått in lite rutin på de. Skönt som fan att gå upp och bara slänga på sig kläderna och dra ut och gå. Orkar inte dricka nå kaffe innan för då blir jag så jävla sur i magen eftersom jag inte äter något förens sju. Och celsiusen tar jag bara ibland då de är så jeffla dyrt. Men idag innan gymmet festade jag till det med en kall i solen tillsammans med Simon :)
Provade att göra en omelett igår kväll som jag åt till frukost imorse. Var riktigt gott, hade i lite potatis, tomat, lök, rökt kalkon och så klart ägg salt peppar.

Dagens pass gick riktigt bra, började med att köra 6 set bänk totalt. Körde 2 st tunga set på 100, gjorde 3 strikta reps på båda seten. Har inte kört tungt på skit länge i bänken då jag bara satsat på F5 vikten.
Planerar att börja bygga efter F5. Har även blivit lite mer sugen på att ställa upp i decembercupen i lund, nu när jag börjar få fram linjerna riktigt tydligt. Skulle vara kul att prova men lär ligga i som satan med benträningen isf.
Vi får se hur de blir. Sjukt kul att komma i grym form tills tävlingen iaf.

Nog om de, nu tillbaka till dagens axlar.
Körde baksida i CC med handtag från varsin sida med korsade armar,
hantelpress,
sittande militärpress bakom huvudet i smithen
körde lite övningar med fokus på delta typ sidolyft med hantlar
avslutade med tunga front raise´s med 18kg brukar normalt köra med 12/13.5 kg



Simon körde axlar mage.
Hantelpress 3set
Militärpress framför & bakom 3set var
Dumbel front raise och åt sidan (delta) 3set var där med, körde extra tungt idag i militär pressen och front raise, gick över förväntan, 4 timmar utan mat ändå orkar man prestera på gymmet, riktigt härligt !!

Körde sedan mage medans johan duschar som vanligt, skiter i det då jag gillar att va lortig..
Situps på bänk 10st sen 10s statiskt kör 30situps och 30s statiskt per set där, 3set.
Sidolyft med hantel, försöker verkligen här att ha bröstet så mkt utåt som möjligt och rak i ryggen, sen stå helt stilla med höften/benen så jag endast jobbar med sidmagen, är faktiskt svårare än man tror att göra det riktigt men det går om man tänker på det när man kör, körde 3 set där med (30kg).
Sista övningen blev liggandes på en bänk och hålla händerna på bänken(bakom huvudet) och ta upp rumpan och svanken för att sedan sakta, sakta, sänka benen men hålla kvar ryggen och rumpan i luften så att nästan benen nuddar golvet först svårt att förklara hoppas ni förstår, körde 3 set här med sen va jag slut!

Powerwalk dit och hem, nu blire en film i soffan och invänta morgondagen som bjuder på träningsverk i benen och röven nå så fruktansvärt och jobb sen äre helg och då ska jag sälja kokosbollar på Rättviks vår marknad woho... lr inte så woho men men pengar är alltid trevligt :)

Imorgon är det faktiskt fredag så bjuder på denna!


Hare gött så hörs å ses vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar