onsdag 4 april 2012

Pulvermos? Pfffff

Johan här med en liten update om dagens ryggpass & mat.
Har nyss smaskat i mig en stor tallrik med potatismos & falukorv. Och det är hemmagjord potatismos inge jävla pulver, tycker det är så jäkla äckligt med pulvermos. När man lika gärna kan göra egen som är super god och enkelt att göra själv.
Jag brukar skala & tärna potatisen innan jag kokar den, då minskar du koktiden och det är bara köra ner elvispen när du hällt av vattnet. Hade i 2 stycken ägg, lite mjölk, lite smör och kryddade med salt & vitpeppar på ca 10 medelstora potatisar. Hela kalaset tar cirkus 30 min då har man en jäkligt god mos, tycker de lätt är värt mödan.
Gjorde falukorv i ugn. Det är skit lätt ta en korv & lägg den i ugnen.
Nästan så lätt, jag brukar snitta upp den så man kan stoppa i lite godsaker. Idag vart de äpple & tomat med ost uppe på. Mums!
Snyggt med linne & förkläde haha


Vart ensamt på gymmet idag då ingen av mina träningskompisar hade tid imorse.
Drog lite på latsdragen innan jag började med Chinsen.
4 set Chins 20 reps på första vilket är ett PB :)
3 tunga set i latsdragen
4 set med repen i cablecrossen, kör rörelsen som att man skulle staka sig fram på skidor, med raka armar.
4 set pullups
4 set latsdrag bakom huvudet bara kort rörelse gick inte hela vägen upp med armarna, fick till fin pump där i slutet.
Första gainerpåsen slut, bara en kvar sen blir de deff inför Fitnessfive. Lär öka mer i bänken & böjen känner jag innan jag börjar deffa. Ska naturligtvis inte deffa så jag tappar i något. De blir alltså bara att träna MER gå ut och gå/ springa. Ska bli riktigt kul, ser verkligen fram emot sommaren nu :)
Nu ska jag hänga tvätt & städa lite så det blir fint tills min älskling Emma kommer hem imorgon.
Hade fint, träna hårt & tungt så höres vi Öj

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar