onsdag 9 maj 2012

Julafton och Rygg/biceps

Tjänna, Johan här på "kvällskvisten"
Varit en bra dag som började med en kopp kaffe och cardio till jobbet.
På vägen hem gick jag förbi min mammas jobb. Gav henne pengar för att hon ska köpa massa Lidl-kvarg åt  mig i falun då hon pendlar varje dag mellan falun och rättvik.
För det finns inga lågpriskedjor här i lilla Rättvik. Så imorgon ska jag hämta 4,5 kg kvarg efter jobbet. Går ju åt en del varje dag så de är fett värt att köpa därifrån då 500g från lidl kostar lika mycket som 250g kesella.

Såväl hemma vart de inte mycket gjort innan Simon slutade fyra. La mig i sängen en halvtimme innan de var dags för PWO och dagens höjdpunkt....
Paketöppning från sponsorN MM Sports. Drog förbi ica och hämtade paketet och vidare mot Simon där vi hade lilla julafton :)

För mig vart de påfyllning av de grejerna jag redan kör med dvs: Body Science Gakkic , BCs Bcaa-XX, 
BCs Whey 100 och Celsius. 
Lite nya kläder kom med också, bl.a nya MM INC hoodien. Kan bara säga att den var grymt snygg och skön. 
Så nu är slutspurten på deffperioden räddad och jag känner mig mer motiverad än någonsin :)
Efter Pwon gick vi till gymmet i ett grått Rättvik.
Jag körde rygg och biceps.
4 set chins varav 3 set med 20 kg +
3 set bicepscurl
3 set hantelrodd
3 set breda latsdrag
3 set smala latsdrag
3 set softman curls
3 set biceps med repen i kabel
Klart slut!



Fortsätter väl där johan avslutade och fyller på med dagens träning och höjdpunkter..
Lika som Johan så hade jag å beställt lite grejer, hade första dagen utan proteinpulver igår då det tog slut, men fick ny beställning på Whey-100 (choklad mint) och BCAA-XX med mango smak, båda såklart från MMsports bodyscience! Smaken va riktigt trevlig på båda 2, har tidigare haft EAA-XX också BC´s men med smak apple/pear vilket inte var någon höjdpunkt precis..

Fortsätter som planerat med hård deff inför SIC, mikael på aldrigvila slänger upp såna sjukt härliga bilder hela tiden på hans form och det är så innihelv*te kul och inspirerande att se, sitter på jobbet och bara väntar på att få komma hem och gå till gymmet för att sedan bidra till ett bra resultat den 30e maj då tävlingen avslutas och formbilder ska skickas in, hoppas hoppas hoppas!
Kände mig otroligt laddad inför dagens pass då jag skulle agera lite av en PT (personlig tränare), har ju blivit en del "coaching" över facebook och telefon osv till kompisar och annat folk vilket jag tycker är riktigt roligt!
Har lärt mig en hel del och finns intresset så är det ju bara roligt att lära sig mer, så att förmedla mina kunskaper och försöka hjälpa andra på vägen är hur kul som helst!
På dagens schema stod rygg, rygg och lite mer rygg.. Körde lite rygg också får inte glömma det!
Värmde upp ryggen med att köra 6set chins, 3 set breda 3 set smala till fail !
Eftersom vi var 3 pers som tränade lika så att säga så vart det ganska intensivt då man inte vela vila allt för mycket så vi körde direkt efter varandra på allt och svettig vart man helt klart!

Fortsättningen av passet såg ut följande:
3set pulldowns (stanna vid pannans slut och köra lite utav en TUT, time under tensions, tungt)
3set Hantel rodd, stående (1set 41kg 2set 31kg)
3set Stång rodd, inget märkvärdigt här utan bra kontakt och focus på teknik!
3set latsdrag bakom nacke, även här TUT teknik.. Stången mot översta ryggkotan och stanna innan axel muskeln tar över och bara pumpa för kung och fosterland, vilket resulterar i total förstörelse av ryggen, fy va slut man blir!
3set övre rygg i cabelcross som finnish!
Lite stretch och nåra ynka försök till chins i slutet på passet av grabbarna jag hade med mig fick vi nöja os med!


Körde lätt och strikt i stång rodden, brukar ha som regel att sikta mot midjan med stången så man drar bakåt och inte uppåt, spänn ryggen och ha skuldrorna i kontakt hela tiden så blir man ganska trött fort och kan säga att ja man var lagomt slut efter resterande övningar som körts innan!

Killarna kämpade på riktigt bra och jag hoppas dom får en härlig träningsverk på ställen dom aldrig haft förut! 

Helt trött och slut säger jag godnatt och hoppar i duschen för att sedan slockna :)
Hörs å ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar