tisdag 8 maj 2012

Today is leg´s day!

Tjenare, godafton och godkväll...
Simon här och tänkte dela med mig av dagens fysiska aktiviteter!

Till och börja med har jag kommit in lite mer i dagsrytmen vad gäller jobb-träning-äta-sova känner jag, kroppen börjar ställa in sig allt mer och mer och man presterar därefter också!
Skönt som tusan!

Powerwalk till gymmet med johan som mötte mig efter jag slutat, gick upp till mig och tog pwo sen drog vi, väl på gymmet så värmde vi upp med lite lätta knäböj och sen la vi på lite till..
8set totalt 3set på 100kg, 4set på 80kg och 1 set på 50kg (Körde riktigt sakta ner och stannade nere och flög upp)  100kg kändes helt okej idag med, fick av 6-6-5 tror jag om jag inte minns fel kan ha varit en 7a också någonstans men men..
Gick över vadpress i smith körde 3 set (Johan 4) på 70kg, räknar inte reps utan kör bara på tills det svider så man inte kan stå längre, efter det vart det benspark försökte köra 12 reps + där och det gick ju finnimang, körde lite tyngre än vad vi brukar då vi hade lite extra ork i benen då vi inte kört utfall/benpress/lårcurl´s osv innan, fick av 16reps som mest på 66kg med lite hjälp av Johan på dom sista!

Alltså
8set Knäböj
3set vadpress
3set benspark
Sen vart det mage och jävlar vad det sved mot slutet, härligt!!

Johan får väl fylla i det han vill men kan tillägga att han även provade brutal bänk ( i axelpress maskinen haha )
och ja han får väl kommentera själv hur det kändes då grappen sover just nu!
Imorgon är det rygg som ska få sig en rejäl känga, godnatt! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar