onsdag 4 juli 2012

Rukk/biceps och Nytt upplägg!

Tjäänare, Simon här med en update lite såhär mot kvällen från dagens pass!


Har gjort lite ändringar i upplägget nu på slutet och lagt focus på basövningar och försöka öka i ben och bröst!


Förut körde jag ca 7-8 övningar per muskelgrupp och då var det en muskel per pass!
Nu kör jag bröst uppdelat i 2 pass undre bröst och mage sen över bröst och axlar och det verkar funka riktigt bra hittils!


Kör nu ist ca 4-10 set per övning och 6-10 reps och 3-4 övningar per muskel, tex bänkpress, biceps curl, smalbänk, militärpress, hantelpress, chins / latsdrag, dips, knäböj, benpress, sen kommer jag fortsätta köra Kondition / Crossfit pass på helgerna!


Dagens pass var biceps endast biceps, vart 5 övningar totalt började starkt med biceps rakstång curls, totalt 12 set, började på 50kg och gick neråt till 30kg och redan efter detta så är man helt färdig!
Fortsatte med preacher curls med z stången 4set 6-8 reps 27.5kg
Vidare till concentration curls alltså sitter ner med armbågen mot benet så man verkligen får kontakt i biceps och körde 3s excentriskt och fullt upp och klämmer ur allt som finns kvar i min stackars biceps, vart 4set 8reps här!






Avslutade med underarms övningar 4set Hammercurls, första tungt med lite fusk sen riktigt strikta med 2-3s excentriskt siktade på 10reps här och det funkade utmärkt, började på 23.5k - 21kg - 18kg- 16kg




Sista övningen vart lite extra med rakstång bara omvänt grepp för underarmar och pumpade ur det sista jag hade!


Skönt pass, tog inte så lång tid heller ca 50/60 min helt okej!


Johan fyller i resten av hans pass med lite bilder och gosaker!


Halloja Johan här med en liten "fyllaiare" :)
Som jag kanske har skrivit någonstans i tidigare inlägg har jag slutat att dieta och börjat bulka inför AthleticFitness på decembercupen. Och det går finfint, så jäkla gött att få äta lite som man vill och alltid ha supermycket energi till gympassen :)
Äter ju fortfarande väldigt bra mat men jag slipper tänka på allt och vara så noga. Men å andra sidan var det kul att se hur min kropp reagerade på mitt dietande då det var min första riktiga deff. Får se om man jag kör på lika till dc eller om de blir någon annan dietform.


Igår var jag och shopade lite på MM-sports inför bulken, bl.a kreatin kolhydrater i olika former och en del mer saker, skriver en update om den lilla julaftonen sen. 
Varit lite seg någon vecka och omotiverad till att träna men det beror mest på skiftjobbet tror jag. Så jäkla segt att träna på morgonen. Känns som inte har någon energi då.
Men nu har jag bara 2 dagar kvar sen går jag på 3 veckors semester och det ska bli så jäkla skönt!!


Över till dagens träning som var rygg och biceps. Första övningen:
Chins 4 set på KV
Sen övningen på bilden, rörelsen man gör kan man jämföra med att staka på längdskidor. Men du ska ha armen låst i armbågen och bara röra hela armen och liksom "krama" bak repet med latsen inte dra med armarna.

Efter de körde jag i en slags roddmaskin som tar på övre ryggen/ bakre delta 4 set
Breda Latsdrag bakom huvudet 4 set


Sedan vart det biceps med Simon körde några av hans övningar och några. Biceps är väl ingen priomuskelgrupp så det kör jag inte varje vecka utan lägger mer krut på ryggövningarna istället. Och det tar rätt så bra på biceps om du kör mycket ryggövningar.

"SoftmanCurls"
 

Lagade lite flygande jacob när jag kom hem och gjorde 3 bulklådor, ser fram emot lunchen imorgon på jobbet :) Det var de jag hade att bjuuuu på idag Bara att ta nya tag imorgon och ge järnet :)
PeaceOUT


Ursäkta den klena aktiviteten på bloggen men har varit mycket annat runt om och då krockar det lite, skärpning!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar