torsdag 22 mars 2012

Äntligen

Gokväll detta är Johan som talar efter ett efterlängtat träningspass :)
Kännde mig mycket bättre i halsen å näsan idag så fick bara lov att prova att träna. Jag brukar då känna direkt om man fortfarande är dålig när men börjat med först övningen och då är de bara att sluta på en gång så det inte bli värre. Men idag var turen på min sida hoppas jag.
Känns som man har missat hur mycket som helst på bara 2 dagar, så de blir väl fullt ös på gymmet i helgen också antar jag.

Dagens pass tränade vi olika Simon körde bröst och jag ben och avslutade med massa chins.
Börja värma på knäböjen lite lätt, hade tänkt prova köra på 100 idag så man får känna på lite tungt.
Knäböj
1x8x70 kg
3x6x100 kg
Gick inte riktigt ändå ner på 100 men de känndes rätt så bra ändå, får kämpa på som fan fram tills F5 :)
Avslutade på 70 och körde riktigt djupa.
3x10x70kg
Benpress
3x12x180 kg
Lårcurl liggandes
3x10x36 kg
Benspark
3x10x66 kg
Vadpress stående i smithen
3x20x60 kg
Avslutade passet med chins, körde till fail 3 set. Första setet körde jag enligt reglerna för F5 orkade 17 st som förra gången jag provade tävlingsenliga chins. Siktar in mig på 20 st nästa vecka :) Tack för mig så hörs vi imorgon.



Åh juste glömde en sak----> http://www.youtube.com/watch?v=qcYTzV4HCyk

Simon här, slänger upp kvällens bröst pass också som gav några PB´n och reps pb´n, härligt som fan då bröst är det som går segast för mig!

Värmde upp i vanlig bänk på 60kg körde några djupa och pumpa ur tills jag inte orkade mer.
Hoppade på smithmaskinen och laddade med 100kg direkt och drog iväg 2 set med 3 reps som är pb bara det  har inte tagit 100kg förut, sen körde en kompis på 90 kg så tog av 10kg och körde 2x6 på 90 som är reps pb!

Gick vidare till snebänk (inte smithmaskin) körde 3x10x60kg hade redan bra pump så tog tvärstopp på 10 !
Körde sen i cabelcrossen på 23kg, över och undre flies 3x12, direkt efter tog jag övre greppen och körde som jag länkat i tidigare som aldrigvila.se (Mikael Hollsten) kör där man går bakifrån och trycker typ fram/neråt, tar riktigt bra på undersida tuttar!

Avslutade med att köra viktade armhävningar med 20kg första settet och 15kg andra settet fick iväg ca 8-12st helt slut och klart godkänt pass! :)


FAn VA LÄTTTTT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar