tisdag 22 maj 2012

Tisdag Check

Tjenare, Johan här
Nuså för vi ta och skärpa oss med bloggen, har inte blivit mycket till updates på hela helgen. Har igen bra ursäkt heller bara ren lathet.

Den här veckan jobbar jag som "man ska" alltså sju till fyra. Har inte gjort det på skit länge för folk har varit sjuka så jag fått lov att ta deras skift de veckorna jag skulle gått dag.
Man känner direkt skillnad på energin i kroppen när man inte jobbar så konstiga tider. Humöret är på topp hela dagarna och jag blir aldrig trött heller. Ett plus i kanten är ju det underbara vädret som kommit och hälsat på.
En till bra sak när jag jobbar dag är att jag och Simon kan ta morgonsPWn tillsammans till jobbet :)

Dagen har sett ut som så. Gick upp i morse och tog en kaffe innan jag gick ner mot Simon som redan stog ute och väntade på mig i morgonsolen. Jobbade till fyra, gick å mötte Simon igen efter jobbet.
Passade på att blanda en PWO på jobbet innan jag gick. Världens godaste smak på Bcaan förresten, så jäkla läskade och fräsch Mango. Kör bara med bcaa och Gakkic atm men de funkar fint.
Så gick och smuttade på den påvägen hem för att byta om och direkt gå till gymmet. Fick med mig en celsius som jag knäppte i solen också :)
Solen stekte på rätt så bra på eftermiddagen så de vart topless och ryggsäck hem. Man vill ju inte få "bondebränna", då är de snyggare med ryggsäcksbränna haha.


Väl uppvärmd av PWn började vi med knäböj.
Tror de vart 6 set totalt, 1 uppvärmningsset, 3 tunga, 2 lättare.
Sen körde jag Raka marklyft upp till 100 och vände. Räknade inte seten utan körde på tills jag kände att de var nog för ryggen som är lite trött.
Avslutade i bensparken 5 set varav de 2 sista seten var dropset.
Här är en muuvie på rakmarken:


Svepte min postworkout (Whey 100), som är höjdpunkten på benpassen för de är så jäkla tungt :P
Lugn lugn promenad hemåt, svängde förbi hemköp för att handla de som fattades till middagen som idag vart grillad lax, klyftpotatis och kvargsås.
Satt mig ute och åt middag idag. Satan vad gött de var att bara sitta och se ut över Siljan och smälta maten.


Det är snart bara en vecka kvar till FitnessFive och formen är då i fas som jag planerat. Väger mig nästan varje morgon innan jag ätit eller druckit något. Imorse stog den på 73 och det har den gjort i typ en vecka nu. Så jag hoppas att den vågen stämmer någorlunda. Skulle ju vara snopet om jag stog på tävlingsdagen och vägde in på mycket mer. 
Spännande som fan är de. Är jäkligt taggad nu. Har inte direkt nå prestationsångest heller så de är skönt. Jag satsar ju inte på att vinna för de vet jag att jag inte klarar av. Gör de ju mer för att det är en utmaning för mig själv och se vad jag går för när de verkligen gäller. Och jag vet ju ungefär vad jag kommer hamna på för resultat då jag kört några minif5tävlingar på senaste helgerna. 
De var de jag hade att berätta idag. 
Såg att dom har grymma Rabatter just nu på MM förresten så passa på.

Hörs imorgon puss puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar