fredag 30 mars 2012

Gårdegens axlar och dagens "biceps"

Godkväll antar att dom flesta är ute och förtär alkohol medans en annan sitter och laddar inför morgondagens pass!

Vart lite klent med uppdateringar igår från min sida så postar gårdagens och dagens pass direkt här.

Torsdags var det axlar då körde jag följande upplägg :
Hantelpress 21/23/26 kg körde till fail 1 set vardera vikt
Militärpress i smith utan ryggstöd, 50kg 3set 10 reps
Axelpress maskin 25 på vardera sida, 3set TUT teknik alltså inte fullt ut och inte fullt tillbaka
Stående baksida axlar, framsida och sida 3set vardera till fail..

Dagens biceps pass gick ja inte åt skogen men vart lite påfrestande då det var klent med mat innan, hade inte ätit på 4 timmar så tog vi PWO och köttade på i ca 30 min sen va vi helt slut, men jag lyckades bränna av 4 övn under tiden så hade skönt pump å va helt slut i alla fall!

Övningar: 
Rakstång curl 30kg 3set till fail (3s ner)
Z-stång lutande mot stöd ca 30kg 3set till fail sakta ner här också
Z-stång brett grepp stående utan stöd, 3set till fail där med
Avslutade med hammercurls 3x20x21kg väldigt strikt med kontakt där jag vinklar knytnäven rakt frammåt när jag är högst upp i övningen.

Efteråt vart det faktiskt tro det eller ej, en pizza och ja det va fanimej jävligt gott!

Nu ska jag nog gotta mig lite för det är jag värd och ta det lugnt resten av kvällen och ladda för imorgon då blire triceps, mage!

Ha en trevlig kväll och helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar