tisdag 27 mars 2012

Inte riktigt men bra jävla nära!

Tjenare, Simon här ikväll för en uppdatering av kvällens bröstpass!
Dagen har inte varit den bästa på länge men "-What does not kill you makes you stronger" och det märktes idag då jag drog av ett Rep pb i bänken på 4x90kg var väl 3 egentligen men kände att jag nästan hade 4an också då jag tog ut mig på 12x70kg settet innan!
Provade på 100kg också som jag tagit förut men inte riktigt klarat av på slutet och fanimej om jag får säga det vad nära det var.. Nästa gång går jag direkt på 90/100 och maxar ist för att ta ut mig, kan ju köra fler reps efter maxningen!

Summering :
Bänkpress : 1x12x70 1x4x90 1x1x100 fail 1x1x100 fail på andra försöket med..
Johan: 2x14x70, 1x12x70
Sittande hantelpress i maskin : 3 set till fail (TUT betydande att man aldrig går ända ut eller ända tillbaka utan pumpar mittemellan, hade 35 på vardera sida..
Johan körde sned bänk i smithen istället
4x12x60
Cabelcross flies övre och undre : körde 3 set till fail på 18/23kg var blandat körde som jag kände att jag hade ork, vart nog 23 på första settet, sen 23 på övre och 18 på under sen 18 på båda sista settet!
Armhävningar med och utan vikt (20kg+kv) : körde 11 med 20kg och sen tävlade jag och johan där vi gjorde 4 set totalt till fail vart nog 16/18/18/14 lr nå helt slut efteråt iaf haha men det är skönt att verkligen ta ut sig också så man känner att man har "mustat ur sig" rejält ;)
Lär bara rätta till lite här och säga att jag vann Johan högreparN Tysk:)
Jag körde även Chins på kv till fail 3 set och stående Hantelrodd 3 set.

Avslutade med att köra mage, stående sidolyft med 31/41kg hantel 2set 12-14 reps vardera sida
Situps, statiskt/dynamiskt och här kör jag bara på kontakt, tar det stopp i magen så tryckar jag till på slutet för att verkligen känna att bara magen arbetar och att det tar stopp sen sakta ner och andas inte ut eller in under övningen bara i "vilo läge" sen vid statiskt så kör jag små pumpningar medans jag är uppe i statiskt läge och andas ut och in hela tiden !

Sista mag övning är liggandes på rygg på en bänk och köra "8an" röra benen helt utsträckta och i en rörelse av en åtta, sen bara kötta upp och sakta ner!

Vart inge film eller bilder då vi planerar nästa vecka att köra en hel vecka med mig och johan som vi kommer köra 100% strikt och enligt tokas regler så att säga, mer om det då!

Tack för ikväll och imorgon kör vi på igen där vi dundrar på benen en omgång!
Fan va lätt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar