onsdag 14 mars 2012

Bra pump i armen

Efter att ha blivit så uppspelt av fitness five igår så var jag väldigt taggad inför dagens pass.
Biceps/ Triceps stog på tur idag, ville såklart prova 2 av grenarna i FF alltså dips och bicepscurl.
Simon körde dock bara triceps men vi körde tillsammans på de 3 första övningarna.
Började att värma med sittande dips mellan 2 bänkar och smal bänk med bara stången.
Sedan var det bara att ge allt på första setet dips så här gick de:

Dips
Jag gjorde 40 reps på kv trodde jag inte kan jag säga, får bli ett PB :)
2 x 10 på 30kg+kv
Simon körde 20 dips på kv riktigt riktigt starkt (då han knappt gjorde en för några månader sen)
2 x 8 på 13,5kg+kv

Smal Bänk i smithen
3 x 12 x 60kg
Simon
2 x 10 x 60kg
1 x 13 x 50kg

Frenchpress
2 x 8 x 37,5kg
1 x 14 x 27,5kg
Simon
1 x 12 x 27,5kg
2 x 8 x 27,5kg
Efter dom 3 övningarna gick jag över till biceps då Simon fortsatte med triceps och assisterade Jens som nyss börjat träna igen, riktigt kul !

Simon körde 3 övningar med dropset i cabelcrossen, pulldowns och pulldowns reverse grip samt med rope extensions.. vart 2 set i vardera övning till fail!

Bicepscurl med rak stång
3 x 8 x 35kg

No money curls med hantlar
3 x 20 x 16kg alltså 10 reps på varje hand

Avslutade med Z-stången med överarmarna vilandes på en slags ställning skulle tagit bild eller filmat svårt att förklara. Men det är ju till för att man inte ska kunna hjälpa till något med kroppen och axlarna.
Där körde jag: 3 x 8 x 27,5kg

No money curls

Sjukt bra övning där de är viktigt att gå ut i sidled med armen, då man låser axeln lite så att man inte kan hjälpa till något med axeln alls.
"En stor stark" Simon Haag




Öh tack å hej för idag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar