tisdag 13 mars 2012

Sjuuukt taggad

Tjo Johan här!
Mitt jobb är ganska så ensamt fastän vi är flera i fabriken men alla går med hörselkåpor för att det är konstant högt ljud och buller. Så man hinner gå och tänka väldigt mycket kring saker och ting och få "feeling", insperation  osv. Medans jag gick runt och flummade i mina tankar så fick jag feeling och tänkte på om de finns någon tävlingsform jag skulle kunna delta i inom styrketräning. Kollade upp lite på rasten efter tävlingar, och fick tips av Alex http://matochmuskler.blogspot.com/ som också ska delta i denna tävling som säkert många känner till. Det är http://www.fitnessfive.se/
Tycker det verkade bra tävlingsform för mig som inte är så stor/tung. Då alla övningar utgår ifrån ens egna vikt.
Anmälan är på torsdag någon gång så hoppas att jag hinner anmäla mig, då Alex sa att de var stort tryck på dessa event. 

Övningarna är
Bänkpress, där tyngden är sin egen kv
Bicepscurl med rak stång, 50% av sin kv
Knäböj, 150% av sin kv
Chins 
Dips

Nu väger jag kring 75kg, så hädanefter blir de mer fokus på dessa övningar men kommer såklart träna som vanligt också. Men lägga om lite nya träningsscheman och lägga in lite fler övningar i veckan som gynnar dessa övningar som kommer på tävlingen. Är sjukt kul att ha ett riktigt mål att sträva efter. 
Tävlingsdagen är 3 juni så har ju ett tag att träna upp mig i rätt form.

Nu blir de big brother sen sängen, upp kl 08.00 sen träna med Simon & Jesper :)
NattiNatti



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar