torsdag 15 mars 2012

Middagstips

Jävla bra benpass idag som Simon skriver mer om.
Jag tänkte skriva ett litet middagstips bara som är enkelt och gott. Tycker själv det är skit svårt att komma på mat så nu när jag väl kom på någon så kan jag dela med mig av de.

Torskfilé i Gräddsås & Potatis
Det går ju att använda vilken fisk som helst. Men just nu var det extra pris på torsken.
2 portiner till redig karl
1 gul lök
400 g torskfile
2-3 dl grädde
citron, salt & peppar

Gör så här: Hacka löken och bryn i schtekpanna. Tillsätt firren och stek tills den där genomstekt. 
Brukar krydda när jag steker den men det spelar ju ingen roll när man gör de. Pressa citronsaft över filéerna.
Häll över grädden och låt sjuda i några minuter så grädden får koka ner lite grann. Kokade även lite broccoli och ärtor till mums.
ÄT!

Avnjöt målet i solen, helt vindstilla å underbart :) 
Hade gött så hörs imorgon då de är dax för ett fett bröstpass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar